SOPIMISEN JA VAKAUDEN TIELLE

Perussuomalaisten Pohjois-Savon piiri ry – Itsenäisyyspäivän juhlassa Kuopion torilla:

Kuopio 5.12.2015.

Sopimisen ja vakauden tielle

Valtaisa siirtolaistulva ja Suomen taloudellinen ahdinko ovat luoneet kansalaisiimme pelkoa ja toivottomuutta. Tällaisessa tilanteessa tarvitaan kaikkien yhteistä tahtotilaa ja kykyä huomioida toisten tarpeet ja olla valmis antamaan omista hieman periksi. Talouden jatkuvassa alamäessä mahdolliset lakot eivät Suomea hyödytä, päinvastoin.

Kaikki työmarkkinaosapuolet ovat tunnustaneet taloutemme heikon tilannekuvan. Huoli Suomen talouden ja teollisuutemme kilpailukyvystä on yhteinen. Neuvottelupöydissä saadaan aina paras tulos, täydennettynä hyvällä paikallisella sopimisella työpaikoilla. Siksi olisi otettava aikalisä ehdottomuuksien linjalla.

Pohjois-Savon Perussuomalaiset pitävät äärimmäisen tärkeänä saada kaikki työmarkkinajärjestöt ja hallitus takaisin neuvottelupöytään löytämään ratkaisut Suomen talouden ongelmiin.

Itsenäinen Suomi on aiemminkin kyennyt yksituumaisesti sopimaan ja neuvottelemaan yhteisistä asioista ja olemme nousseet yhdessä työtä tekemällä pohjoismaiseksi hyvinvointivaltioksi. Nyt kysymyksessä on yhteiskuntamme vakauden säilyttämisestä ja kansantaloutemme pelastamisesta yhä syveneviltä vaikeuksilta. Tämä on kuitenkin laajojen kansalaispiirien tunnustama yhteinen tahtotilamme.

Kirjoitettu 5.12.2015