Puheenjohtajien Uuden Vuoden tervehdys

Pauli Ruotsalainen:

Vuosi 2016 vaihtuu vuodeksi 2017 monella tapaa mielenkiintoisessa yhteiskunnallisessa tilanteessa. Suomi on yhteiskuntana sellaisessa rakennemuutoksessa, jolla ennakoidaan paitsi tulevaa orastavaa kasvua maamme taloudelle, työlle ja toimeliaisuudelle, mutta samalla tässä muutosten ajassa suunnataan katseet julkisen hallinnon uudistamiseksi myös kohti tulevien vuosikymmenten tarpeita. Tähän tähtäävät niin sote-uudistus, maakuntauudistus ja kuntienkin uudistamistyö. Tähän uudistustyöhön haluan toivottaa voimia ja viisautta kaikille sitä työtä tekeville päätöksentekijöille aina maamme hallituksesta, virkamieskuntaan ja hallitusta kohti hyviä päätöksiä kirittävään oppositioon saakka. Menestystä myös maamme ylimmälle johdolle ja armeijakunnalle ja kaikille maamme puolesta työtä tekeville vastuullisissa tehtävissä toimiville.

Olemme siirtymässä kohti maamme itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuotta. Muistettakoon Suomen itsenäisyyden juhlavuoden moninaisissa juhlallisuuksissa meidän edestämme, itsenäisyytemme puolesta kaatuneita, vielä elossaolevia veteraaniveljiä ja -siskoja erityisellä kunnioituksella ja lämmöllä.

Perussuomalaisten Pohjois-Savon piiri suuntaa nyt kohti kolmen vaalin rypästä. Ensin piiri lähtee tekemään kuntavaalityötä. Sitten maakuntavaaleja ja presidentinvaaleja.

Tähän työhön haluan toivottaa puheenjohtajan pestin luovuttavana puheenjohtajana voimia, viisautta ja menestystä piirin uudelle puheenjohtajalle Jani Kolehmaiselle ja kaikille puolue- ja piiritoiminnassa mukanaoleville puolueveljille ja -siskoille. Samalla haluan kiittää kaikkia niitä päätöksentekijöitä, virkamieskuntaa ja yhteistyökumppaneita, joiden kanssa olemme tehneet hyvää pohjoissavolaista yhteistyötä. Kiitokset myös äänestäjillemme ja moninaiselle tuki- ja taustajoukollemme. Näemme ja tapaamme toki vielä monissa yhteistyökuvioissa Pohjois-Savossa.

Hyvää ja Onnellista Uutta Vuotta kaikille!

Pauli Ruotsalainen
piirin puheenjohtaja 2016

Jani Kolehmainen:

Hyvät ystävät. Olemme siirtymässä itsenäisen Suomen 100- vuotis juhlavuoteen. Sen juhlintaa varjostavat monet erilaiset uhkakuvat maailmalta ja kotimaastammekin. Se, että olemme itsenäinen valtio älköön kuitenkaan vaarantuko minkään tälläisen uhkakuvan edessä. Olkaamme ylpeitä suomalaisuudestamme, sen olemme isillemme ja äideillemme velkaa.

Tuleva vuosi tulee olemaan erittäin tärkeä meille perussuomalaisille poliittisena liikkeenä. Kuntavaalien tulos tulee vaikuttamaan mahdollisuuteemme vaikuttaa tulevan sote- ja maakunta -uudistuksen toteutukseen maakunnassamme. Se, että ehdokashankintamme onnistuu tavoitteidemme mukaisesti on ensisijaisen tärkeää. Hyviä uutisia tästä onkin jo kuulunut eri puolilta Pohjois-Savoa, kiitos siitä kaikille.

Muistetaan kuitenkin myös huolehtia omastamme ja läheistemme jaksamisesta kaiken kiireen keskellä. Ollaan toisillemme armollisia ja muistetaan auttaa apua tarvitsevia. Silloin meidät palkitaan varmasti.

Toivotan kaikille Hyvää alkavaa vuotta 2017!

Jani Kolehmainen
piirin puheenjohtaja 2017