PeeÄssän vaalit 9.3.-23.3.2016 – Vaalitulokset

vaalilogoPeeÄssän edustajiston vaalit 9.3.-23.3.2016 – Vaalitulokset

Osuuskauppa PeeÄssän asiakasomistajat valitsevat jälleen osuuskauppavaaleissa omat edustajansa PeeÄssän edustajistoon.

Osuuskaupan jäsenten päätösvaltaa kaikissa osuuskunnan kokoukselle kuuluvissa asioissa käyttää osuuskunnan kokouksen sijasta edustajisto. Osuuskaupan jäsenet valitsevat edustajiston vaalijärjestyksen mukaisesti osuuskaupan jäsenten keskuudesta. Edustajistoon valitaan 60 jäsentä. Lisäksi valitaan varajäseniä vaalijärjestyksen mukaisesti.

Edustajiston jäsenet ja varajäsenet valitaan neljäksi vuodeksi kerrallaan. Edustajiston jäsenten toimikausi alkaa ja edellisen edustajiston toimikausi päättyy, kun vaalilautakunta on julistanut vaalin tuloksen.

Hallituksen tai hallintoneuvoston jäsen ei voi toimia edustajiston jäsenenä. Jos edustajistoon valittu henkilö kuuluu tai valitaan hallitukseen tai hallintoneuvostoon, hän on pysyvästi estynyt toimimaan edustajistossa,  ja hänen tilalleen edustajistoon kutsutaan varajäsen.

Edustajiston kokoukset pidetään hallintoneuvoston kutsusta kahdesti vuodessa osuuskaupan kotipaikassa tai muussa hallintoneuvoston määräämässä paikassa. Kevätkokous on pidettävä ennen kesäkuun ja syyskokous ennen joulukuun loppua.

Perussuomalaisten Pohjois-Savon piirin alueelta oli PeeÄssän edustajiston vaaleissa tälläkin kertaa mukana myös aktiivisia perussuomalaisia edustajaehdokkaita kaikilla Pohjois-Savon jäsenalueilla. Vuoden 2016 vaaleissa nousee meidän listaltamme suoraan edustajistoon vahvalla äänimäärällä 2. varapuheenjohtajamme Jarmo Hänninen.  Lisäksi edustajiston järjestäytymiskokouksen jälkeen on mahdollista, että edustajistoon kutsutaan hallintoneuvostoon ja/tai hallitukseen valittujen tilalle nousujärjestyksessä edustajiston paikkaa kärkkyvät seuraavat varajäsenet. Odottelemme siis mielenkiinnolla järjestäytymiskokouksen tuloksia tänä keväänä. Onnittelut valituille ja varaedustajille.

PeeÄssän edustajiston vaalien “PerusÄssät”:

Jäsenalue 1: (Ehdokasnumero, äänimäärä, vaalin tulos)

Eija Oikari | 24 | 96 | VARALLA

Jäsenalue 2: (Ehdokasnumero, äänimäärä, vaalin tulos)

Pirjo Eskelinen | 47 | 66 | VARALLA

Tenho Holopainen | 57 | 54 | VARALLA

Jarmo Hänninen | 59 | 223 |VALITTU

Matti Kartano | 70 | 70 | VARALLA

Petri Kaunisto | 72 | 48 | VARALLA

Pauli Ruotsalainen | 105 | 98 | VARALLA

Risto Simonen | 112 | 89 | VARALLA

Markku Tomperi | 120 | 62 | VARALLA