Katsaus kuntavaaleihin

Puheenjohtajan tervehdys – Katsaus kuntavaaleihin

Kunnallisvaalit on käyty ja äänet laskettu. Tuloksissa näkyy puolueemme hallitusvastuun taakka. Monet äänestäjämme jäivät epätietoisuuteen tekemistämme ratkaisuista Suomen työllisyyden parantamiseksi. Siitä saamme kiittää lehdistön ja median harjoittamaa uutisointia ja oppositiopuolueitten harjoittamaa epätotuuksien viljelemistä.

Kenttä teki varmasti kaiken voitavansa ja siitä suuri kiitos Teille kaikille! Tällä kertaa se riitti äänimäärissä 5. sijaan. Mutta valtuutettujen lukumäärässä olemme maakuntamme neljänsiä. Se on olosuhteet huomioiden hyvä saavutus. Nyt meidän on tärkeintä neuvotella maksimaalinen tulos jokaisessa kunnassa. Siten perussuomalaisten kannattajat saavat äänensä kuuluviin kauttamme. Meitä todellakin tarvitaan, sillä kunnat ovat suuressa mullistuksessa sote- ja maakuntauudistuksessa.

Perussuomalaiset tarvittiin maamme hallitukseen, jotta 10-vuotinen lama taittuisi, jotta julkisen sektorin rakenteet tervehtyisivät, meitä tarvitaan jokaisen kunnan päättäviin elimiin, jotta sama positiivinen tekemisen vire ja kaiku paremmasta välittyy myös kuntiimme! Ollaan ylpeitä tässä tilanteessa puolustustaisteluna saavuttamastamme tuloksesta, ollaan ylpeitä Perussuomalaisuudestamme, mennään yhdessä piirin kevätkokoukseen ja Jyväskylän puoluekokoukseen. Tästä yhteinen nousumme alkaa.

Terveisin Jani Kolehmainen

Perussuomalaisten Pohjois-Savon piirin puheenjohtaja