Järjestäytymiskokouksen valintoja – Kohti kuntavaaleja

Perussuomalaisten Pohjois-Savon piiri valitsi jo aiemmin syyskokouksessaan siilinjärveläisen Jani Kolehmaisen piirin puheenjohtajaksi, kun pitkän kunnioitettavan päivätyön puolueen ja piirin eri luottamustehtävissä tehnyt Pauli Ruotsalainen ilmoitti syksyllä vetäytyvänsä henkilökohtaisista syistä piirin järjestötehtävistä. Pauli jatkaa kuitenkin kunnallisissa luottamustehtävissään nykyisen vaalikauden loppuun ja on mukana edelleen piirin ja Kuopion seudun perussuomalaisten taustajoukoissa.

Lauantaina 7.1.2017 Kolehmaisen Jani käynnisteli piirin kevätkauden toimintaa istuvana puheenjohtajana. Pohjois-Savon piiri täydensi valintoja järjestäytymiskokouksessaan Juankoskella. Piirin 1. varapuheenjohtajaksi valittiin kuntavaalien vaalipäälliköksi jo aiemmin nimetty Pia Pentikäinen Suonenjoelta. Piirin 2. varapuheenjohtajaksi valittiin kuopiolainen varakansanedustaja Marjaana Mikkonen ja Ari Kaunisaho Keiteleeltä valittiin piirin 3. varapuheenjohtajaksi. Piirisihteerinä jatkaa Petri Kaunisto Kuopiosta, piirin taloudenhoitajana Rauni Lamberg Leppävirralta ja piirin verkkovastaavina Risto Simonen Vesannolta ja Hannu Ronni Leppävirralta.

Pohjois-Savon piirin: Tervetuloa Kuopioon Juankoski! -päivään sisältyi mm. toritapahtuma Juankosken Juicen torilla, piirin kuntavaalikoulutusta ja vaalityöhön liittyvän informaation ja aineiston jalkauttamista sekä varsinainen piirin järjestäytymiskokous. Piirin järjestäytymiskokous asetti tavoitteeksi edellisten kuntavaalien ehdokasmäärien – ja sitä kautta – tulevien kunnanvaltuutettujen ja muiden luottamushenkilöiden määrän kasvattamista suunnattaessa kohti tulevia kuntavaaleja. Useassa piirin jäsenyhdistyksessä ehdokasmäärä on jo nyt ylittynyt ja valtaosassa paikallisyhdistyksistä uskotaan ehdokasmäärien ylittyvän edellisvaaleista.

Perusuomalaisten Pohjois-Savon piirin paikallisyhdistykset jatkavat hyvin alkanutta ehdokasrekrytointia jäsenkunnissaan. Ehdokkuudesta kiinnostuneet voivat olla myös suoraan yhteydessä kotikuntansa vaalipäälliköihin tai nykyisiin kunnanvaltuutettuihin tai ilmoittaa kiinnostuksesta ehdokkuuteen puolueen sähköisen ilmoittautumiskanavan kautta.

EHDOKKAAKSI!: https://ehdolle.perussuomalaiset.fi/

Kirjoitettu 7.1.2017