Syyskokous Kuopiossa – Mukana Riikka Slunga-Poutsalo ja Jukka Jusula

POHJOIS-SAVON PIIRIN SYYSKOKOUS KUOPIOSSA 20.9.2014

PS -piiri kokousti lauantaina Kuopion valtuusto-virastotalolla Suokadulla mielenkiintoisessa yhteiskunnallisessa ja maakunnallisessa tilanteessa.  Maamme hallituksen päätöksentekokyky Vihreiden jättäessä hallituksen on kyseenalainen.  Perussuomalaiset ovat siirtyneet vaalitilaan ja puolue on organisaationa ja ohjelmatyön osalta valmis vaikka ennenaikaisiin vaaleihin. Piirin syyskokouksessa alustajina ja evästäjinä toimivat puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo ja kampanjageneraattori Jukka Jusula sekä edustajat Pentti Oinonen ja Kimmo Kivelä. Piirin syyskokous valitsi piirin puheenjohtajaksi yksimielisesti Pauli Ruotsalaisen.

Pohjois-Savon maakuntaseminaari loi perjantaina 19.9. uskoa viestillään maakuntamme noususta kasvavien kaupunkiseutujen kärkijoukkoon.  Maakunnallisesti keskeinen uutinen kuitenkin on sote-tuotantoa koskevien maakunnallisten neuvottelujen käynnistyminen seminaarin jälkeen perjantaina Tahkolla. Paikalla oli kaikkien Pohjois-Savon kuntien edustajat.

Jukka Jusula, Riikka Slunga-Poutsalo ja Pauli Ruotsalainen syyskokouksessa.

JULKILAUSUMA

Kuopiossa 20.9. 2014

Julkaisuvapaa heti

Perussuomalaisten syyskokous pitää tärkeänä, että Pohjois-Savon alueelle syntyy koko maakunnan laajuinen tuotantovastuullinen alue ja, että sote-tuotantoalueet ja yksiköt täsmentyvät neuvottelujen myötä palvelemaan koko maakuntamme asukkaita. Sote-valmistelun eri toimielimissä ja tulevassa hallinnossa tulee huolehtia riittävästä kuntien äänen kuulumisesta ja siitä, että tuotannon valmisteluun liittyvässä työryhmätyössä tulee esille maakuntamme parhaat käytännöt, asiantuntijuus ja tuotanto-osaaminen. On myös tärkeää, että maakuntamme  parlamentaarinen edustuksellisuus ja vuorovaikutus suhteessa Sosiaali—ja terveysministeriön ohjaukseen toteutuu.

Ja mikä tärkeintä. Perussuomalaiset haluavat varmistua, että ennaltaehkäisevät, korjaavat, hoitavat, kuntouttavat  ja muut sote-palvelut toimivat aina erikoissairaanhoitoon saakka verkostoituneesti ja porrastetusti ja lähipalvelujen osalta matalan kynnyksen palveluina siten, että maakuntamme palveluissa toteutuu riittävä saatavuus ja saavutettavuus. Ja, että potilas-asiakkaalla kuntalaisena on selkeä ja mahdollisimman suora palautekanava tuotantoon ja hallintoon.

Perussuomalaisten Pohjois-Savon piirin syyskokous Kuopion valtuusto-virastotalolla

Syyskokouksessa valtuusto-virastotalolla.