Piirin joulutervehdys!

Hyvät pohjoissavolaiset!

Hiljennymme jälleen suomalaiskansallisesti ja traditionaalisesti meille tärkeän joulunajan viettoon.

Meille perussuomalaisille on ollut tärkeää havainnoida, kuulla ja nähdä meidän piirimme kaikkien ihmisten viestit.

Olemme pyrkineet olemaan Pohjois-Savossa puolue, joka on tuulissa ja tuiskuissakin kuulemassa ihmisiä.

Hallitusasetelma tuli eteemme poikkeuksellisen vaikeana. Edellisen hallituksen myöntämiä Kreikka-rahastoja jouduttiin käyttämään.

Työmarkkinakeskusteluissa duunareita on johdateltu barrikaadeille ja on tarkoitushakuisesti väistetty totuus Suomen kansantalouden tilasta.  Suomen kansantalouden tila ei ole perussuomalaisten politiikan seurausta.  Puolustamme nyt jo myös tulevaisuuden Suomea.

Ennennäkemätön pakolaistulva yllätti Euroopan ja myös Suomen, jopa pahemmin, mistä juuri perussuomalaiset varoittelivat. Hallitsematon, organisoimaton maahanmuutto ei voi toimia missään yhteiskunnassa.

Kuitenkin juuri perussuomalaiset olisivat halunneet toteuttaa järkevää yhteiskuntaan integroivaa, kotouttamista tukevaa ja yhteiskunnallista eriytymistä estävää maahanmuuttopolitiikkaa ja ehkäistä hallitsemattoman maahanmuuton haitallisten vaikutusten ja lieveilmiöiden lisääntymistä Suomessa.  Mutta vasta nyt meitä on alettu tässä asiassa kuunnella.

Haluamme lähettää joulutervehdyksemme myös kaikkiin suomalaisiin vastaanottokeskuksiin, koska me tiedämme, että siellä tehdään joulunakin parasta mahdollista olosuhteet huomioivaa kotouttamistyötä – mitä näissä olosuhteissa ylipäänsä voidaan tehdä.  Haluamme tarttua hallituksessa määrätietoisesti myös kotouttamisen ns. toisen vaiheen työhön.

Olemme osa Eurooppaa. Ja Eurooppa näkee meidät osana itseään. Silti me näemme itsemme edelleen myös kansallisvaltiona – Suomena.  Joulupukkikin on valinnut rauhallisen maamme kotipaikakseen! Suomella on maana monia hyviä vahvuustekijöitä, jotka tulevat kantamaan meitä jatkossakin. Yksi niistä on se inhimillinen pääoma, osaaminen ja uuden luomisen ja rakentamisen kyky, jota jokaisessa meissä on. Käytetään vahvuuksiamme yhdessä sopien ja rakentaen myös jatkossa.

Haluamme toivottaa Hyvää ja Rauhallista Joulua ja Tulevaisuudenuskoa vuodelle 2016 kaikille piirimme sivuston lukijoille!

|Piirin pääsivun kuvan oikeudet: Pauli Ruotsalainen|