Syyskokoustiedote 17.11.2019

Tiedote 17.11.2019.

Julkaisuvapaa.

Perussuomalaisten Pohjois-Savon piiri piti syyskokouksen Rautalammilla 17.11.2019.

Kokouksessa pitivät puheen myös puolueen ensinmäinen varapuheenjohtaja Riikka Purra ja kuntasihteeri Heimo Konttinen.

Vuoden 2020 piirin puheenjohtajaksi valittiin Henri Uljonen Siilinjärveltä. Hän voitti toisen ehdolla olleen kuopiolaisen Juha Savolaisen äänin 22-13. Nykyinen piirin puheenjohtaja Pia Pentikäinen Suonenjoelta ei ollut ehdolla.

Kokouksessa valittiin piirihallitus vuodelle 2020 ja valituksi tulivat: Ari Kaunisaho (Keitele), Vesa Niskanen (Kiuruvesi), Vuokko Hämäläinen (Kuopio), Jarmo Auvinen (Kuopio), Harri Väänänen (Lapinlahti), Martti Heiskanen (Leppävirta), Mika Oksman (Siilinjärvi), Raimo Mäki (Vesanto), Ilpo Kärkkäinen (Sonkajärvi), Tero Turpeinen (Suonenjoki), Tenho Holopainen (Tuusniemi), Tiina Grönlund (Varkaus), Jaakko Jauhiainen ( Vieremä) ja Anne Kekkonen (Iisalmi).

Kokous päätti julkilausumaksi, ettei kuntaliitos ratkaise kuntien talousongelmia. Kahden köyhän kunnan yhdistäminen ei tee yhtä rikasta kuntaa. Ratkaisun tuo riittävä valtion osuudet velvoitteista ja järkevä SoTe -ratkaisu. Kuntien taloutta painaa erityisesti erikoissairaanhoidon lisälaskutus.

Lue koko julkilausuma tästä linkistä >>

Lisätietoja:
Pia Pentikäinen