PS eduskuntavaaliehdokkaita

Perussuomalaisten Pohjois-Savon piirin hallitus nimesi 27.5.2018 kokouksessa osan eduskuntavaaliehdokkaista. Valituksi tuli Tiina Grönlund Varkaus, Ilpo Kärkkäinen Sonkajärvi, Pia Punkki Kuopio/Maaninka, Minna Reijonen Kuopio/Nilsiä, Henri Uljonen Siilinjärvi ja Samuli Voutila Kuopio.

Piirin puheenjohtaja Pia Pentikäinen ennusti maakuntavaalien siirtymisen ja jopa perumisen. ”Pohjois-Savossakin on alettu ymmärtää, että maakuntauudistus ja SoTe-uudistusta ei tarvitse kytkeä toisiinsa, vaikka hallituspuolueet niin ovat sopineet maakuntien rahan ja vallan jaossa” .

Pohjois-Savon Perussuomalaiset ovat huolissaan sähkön ja varsinkin sen siirtohinnan korotuksesta. Maaseudulla vähävaraiset joutuvat jo nyt asumaan pimeässä ja kylmässä sähkön korkean hinnan takia. Monella on jopa katkaistu sähköt kun ei pystytä maksamaan sähkölaskua. Voiton maksimoinnin sijaan yhtiöt voisivat panostaa maakaapelointiin sähkön saannin turvaamiseksi.

Kirjoitettu 27.5.2018