Kevätkokous – 2013 – Julkilausuma

Julkilausumat ja kannanotot osiossa julkaisemme sekä puolueen että piirin julkaisemia lausumia, tiedotteita ja kannanottoja.

PERUSSUOMALAISET TOISEKSI SUURIN SAVO-KARJALASSA

Kansanedustaja Kimmo Kivelä  toi  Pohjois-Savon piirin kevätkokoukseen mieluisia terveisiä tuoreesta aluegallupista.  Mikäli vaalit pidettäisiin nyt saisivat perussuomalaiset  23,7%  kannatuksella neljä paikkaa eikä viideskään olisi kaukana.

Piirin kokouksessa Iisalmen kulttuurikeskuksella käsiteltiin tavanomaiset tilikokousasiat.  Osastoista eri puolilta maakuntaa olikin runsaasti osanottajia  ja tilit sekä toiminta tulivat vuodelta 2012 hyväksytyiksi.

Lisäksi kokous antoi julkisauman koskien edelleen valmistelussa olevaa  SOTE-uudistusta.  Piiri yhtyi puolueen linjaamaan ns. PESOTEen, joka asettaa uudistuksen keskipisteeseen ihmisen korostaen olemassa olevien sairaanhoitopiirien toimintaedellysten  turvaamista. Edelleen painotetaan kuntien välistä yhteistyötä palvelujen järjestämisessä sekä kuntien itsenäisyyttä perustuslain hengen mukaisesti.

Lopuksi kokous haastoi esiin oman perussuomalaisen eurovaaliehdokkaan saamisen maakunnastamme.

Iisalmessa 15.6.2013

Piirisihteeri ja julkilausumatyöryhmä